מטפלת פרטית לקשישים

הנה הגיע הזמן שבו אתם זקוקים למטפלת פרטית לאדם קרוב וכעת אתם רוצים לבחור את אשת המקצוע הטובה ביותר עבורו שתוכל לסייע לו לחיות את חייו בצורה טובה ומועילה יותר עבורו.

כיום רבים האנשים שמחפשים פתרון טוב עבור הוריהם המבוגרים, עבור סב או דוד אהוב, כאשר המטרה היא לאפשר לקשיש שמירה על איכות חייו וסיוע במצבים של מצוקה, כמו גם במצבים של התנהלות יום יומית.

ואכן בזמנים שבהם אנו מרגישים כי אין יותר מידי על מי לסמוך, בימים בהם אנו חוששים להפקיד את גורלם של הקרובים שלנו בידי אדם זר – קשה יותר לבצע החלטה של שכירת מטפלת  פרטית לקשישים.

עם זאת עדיין ישנם אנשי ונשות מקצוע טובים ואמינים שניתן לשכור את שירותיהם, כאשר יש לדעת כיצד לבחור את האדם הטוב והאמין ביותר לעבודה.

מטפלת פרטית לקשישים

אז כיצד בוחרים מטפלת פרטית לקשישים?

ראשית כל חשוב לדעת כי בבחירת מטפל או מטפלת לקשיש,  יש לשים לב כי אתם בוחרים אשת מקצוע אשר שייכת לחברת סיעוד מקצועית והיא יודעת לאפשר שירותי סיעוד מקצועיים. שימו לב בבחירה לדגשים הבאים:

הכשרה – יש לשים לב כי המטפלת עברה הכשרה מקצועית והיא יודעת לבצע פעולות חשובות כמו מתן תרופות, מתן זריקות לקשיש במידת הצורך, כי היא יכולה לסייע לקשיש להבין האם יש לגשת לבדיקה אצל הרופא כמו גם מתי עליו להתפנות לחדר המיון.

ניסיון – כאשר אתם בוחרים מטפלת לאדם היקר לכם, שימו לב כי יש למטפל יש לה ניסיון וכי הוא או היא עברו הדרכה והשתלמויות בטיפול בקשישים. חשוב לדעת כי טיפול בקשישים מצריך גם ידע בתחום וגם את אורח הרוח הדרוש לטיפול באדם מבוגר.

אמינות – חשוב לבחור מטפל או מטפלת אמינים אשר יש להם תעודת יושר מהמשטרה. עוד יש לבחור מטפלת מומלצת שיש לה אישורים על עבודה עם קשישים וכי היא קיבלה המלצות מלקוחות קודמים.

שקיפות – בבחירת המטפלת להציג בפניה את הקשיש או הקשישה ולראות אם יש ביניהם חיבור והבנה. חשוב להיות שקופים לגבי המצב הרפואי של הקשיש, לגבי הטיפולים או התרופות שהוא צריך לשלב, כמו גם לגבי אופן הטיפול היום יומי שבו. חשוב שגם אתם תהיו אמינים ושקופים בפני המטפלת.

אדיבות – שימו לב כי אתם בוחרים במטפלת אדיבה ואוהבת אדם. כפי שהזכרנו, לא רבים סיפורי האימה על מטפלים שהקנו יחס קשה אל המטופלים שלהם, ולכן אדיבות היא חלק מאד חשוב בבחירת המטפלת.

יכולות תקשורתיות– וודאו כי המטפלת יכולה לתקשר עם הקשיש לפחות ברמה הבסיסית. זה נכון כיום ישנן יותר מטפלים זרים מישראלים ולכן חשוב לבדוק כי המטפל יכול לתקשר בשפה האנגלית, הרוסית או העברית עם המטופל וזאת בהתאם לשפה שהקשיש דובר.

מצב נפשי – חשוב לשים לב כי מצבה הנפשי של המטפלת תקין והיא לא עברה אשפוזים או טיפולים פסיכיאטריים ארוכים. מטפל אדיב ובריא נפשית הוא כזה שיוכל להקנות לקשיש אורך חיים טוב ובריא.

אל תשכחו שהמטפל הוא עולם ומלואו

כאשר אתם שוכרים מטפל או מטפלת לאדם הקרוב אליכם, זכרו כי גם אשת המקצוע היא עולם ומלואו וכל מטפל או מטפלת הם אנשים שיש להם חיים שלמים, משפחה, ילדים , רגשות ורצונות.

לכן בבחירת המטפלת שימו לב כי גם אתם מתייחסים אליה באדיבות כי אתם מתחשבים בדעות שלה לגבי הטיפול בקשיש וכי אתם מציגים בפניה התלבטויות בנוגע לטיפול כמו גם שאתם מתחשבים ברצונות שלה ובדעתה.

בכך תוכלו לבחור אשת מקצוע טובה שתתחברו אליה ותהיו סמוכים ובטוחים שהיא מטפלת בצורה  טובה באהובים שלכם.